Bericht van de raad van commissarissen

2012 was voor ProRail een jaar met twee kanten. Uitgesproken teleurstellend was het treinongeval in Amsterdam op 21 april 2012. Heel positief was de opening van de Hanzelijn in december 2012.

Bij het treinongeval op de Amsterdamse Singelgracht vielen veel gewonden en was er een dodelijk slachtoffer te betreuren. Voor de raad een bevestiging dat de in 2012 ingezette keuze van de directie om spoorveiligheid tot prioriteit nummer één te maken, de juiste is. Die keuze is aangegeven in de strategie van ProRail ‘In samenspel naar een vernieuwd Nederlands spoor’. De raad van commissarissen en de directie van ProRail vinden het belangrijk dat deze strategie in 2013 en daarna leidt tot concrete activiteiten en verbeterde prestaties. De uitdaging daarbij is het bereiken van deze verbeterde prestaties, terwijl de financiële middelen die de Rijksoverheid beschikbaar stelt voor aanleg en onderhoud van spoor en stations afnemen.

Dankwoord

De raad van commissarissen dankt de directie en de medewerkers van ProRail voor hun inzet in 2012. Wij zijn ervan overtuigd dat de inspanningen, samen met die van onze partners, bijdragen aan een veiliger, betrouwbaarder, punctueler en duurzamer spoor.