Een groen spoor

Milieubewustzijn en duurzaamheid zijn belangrijk voor ProRail. We willen dat het spoor zo groen mogelijk is. Daarom werken we eraan om steeds zuiniger om te gaan met energie en daarom hebben we de afgelopen jaren een vergaand milieubeleid ontwikkeld, bedoeld om de natuur en het landschap te versterken en het spoor duurzaam in

Uw resultaten na verfijning

Er zijn 3 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Energieverbruik en CO2

ProRail wil steeds zuiniger omgaan met energie. Zo willen we 20% energie-efficiency behalen in 2015 ten opzichte van 2005. Verder willen we dat al onze energie duurzaam is in 2020 en dat de CO2-uitstoot van de spoorsector vermindert.

Natuur en landschap

ProRail wil meehelpen de natuur en het landschap te beschermen en te versterken. Zo hebben we gewerkt aan beheer van onze spoorbermen en aan de ontsnippering van natuurgebieden.

Milieuovertredingen

Voldoen aan milieuwet en regelgeving is een belangrijk uitgangspunt in onze bedrijfsvoering. Na een daling in de afgelopen jaren, is het aantal overtredingen in 2012 helaas weer toegenomen.