Beperken overlast

Nederland is een dichtbevolkt land met veel wegen en spoorlijnen. Dat houdt ons in beweging, maar kan ook overlast veroorzaken. ProRail werkt er hard aan om dat zo veel mogelijk te beperken. Overlast van geluid, trillingen en bouw moet tot een minimum teruggebracht worden, zodat iedereen prettig kan wonen en werken in de buurt

Uw resultaten na verfijning

Er zijn 4 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Geluid en trillingen

Rijdende treinen maken geluid en veroorzaken trillingen. Ook onderhoud aan het spoor kan geluidsoverlast veroorzaken. We werken er hard aan om de hinder zo veel mogelijk te beperken.

Verbouwen met de winkel open

Station Utrecht Centraal staat in de steigers en dat zal de komende jaren zo blijven. Ondertussen blijft het station open voor reizigers. We verbouwen dus ‘met de winkel open’.

Leefbaarheid

Het spoor maakt Nederland bereikbaar en draagt bij aan economische ontwikkeling in een regio. Veel spoor betekent: veel mensen die langs het spoor wonen en werken. Hoe meer treinen hoe groter de impact op de omgeving.

Vragen en klachten

Storingen, geluidsoverlast en trillingen vormden in 2012 de top 3 van onderwerpen waarover vragen en klachten bij ons binnenkomen. De klanttevredenheid over onze afhandeling daarvan stijgt: eind 2012 kregen we een 7.