Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord X

Professioneel opdrachtgeverschap

ProRail is een van de grootste bouwopdrachtgevers in Nederland. Dat geeft ons ook een verantwoordelijkheid: we willen zo duurzaam en efficiënt mogelijk inkopen. Samen met onze opdrachtnemers denken we na over hoe we kunnen innoveren zodat het spoor steeds veiliger, stiller en robuuster wordt.
Lees verder

Uw resultaten na verfijning

Er zijn 10 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Ons inkoopbeleid

In ons inkoopbeleid willen we hoge kwaliteit voor een redelijke prijs met als perspectief een duurzaam en veilig spoor. Dat lukt alleen door nauw samen te werken met onze ketenpartners: aannemers, ingenieurs, adviseurs en toeleveranciers.

Overzicht

In 2012 heeft ProRail ruim 1,2 miljard euro geinvesteerd in spoor en stations. De verdeling in bedragen en aantallen projecten is als volgt. Zie ook de interactieve grafiek over investeringen en de toelichting op de jaarrekening.

Innovatie

Het spoor is steeds in beweging. In alle opzichten: we willen voortdurend innoveren om reizigers en vervoerders te kunnen blijven bedienen, en dat op een steeds veiligere en duurzamere manier. Ook in 2012 hebben we geïnvesteerd in innovatie.

Geluid en trillingen

Rijdende treinen maken geluid en veroorzaken trillingen. Ook onderhoud aan het spoor kan geluidsoverlast veroorzaken. We werken er hard aan om de hinder zo veel mogelijk te beperken.

Verbouwen met de winkel open

Station Utrecht Centraal staat in de steigers en dat zal de komende jaren zo blijven. Ondertussen blijft het station open voor reizigers. We verbouwen dus ‘met de winkel open’.

Leefbaarheid

Het spoor maakt Nederland bereikbaar en draagt bij aan economische ontwikkeling in een regio. Veel spoor betekent: veel mensen die langs het spoor wonen en werken. Hoe meer treinen hoe groter de impact op de omgeving.

Vragen en klachten

Storingen, geluidsoverlast en trillingen vormden in 2012 de top 3 van onderwerpen waarover vragen en klachten bij ons binnenkomen. De klanttevredenheid over onze afhandeling daarvan stijgt: eind 2012 kregen we een 7.

Energieverbruik en CO2

ProRail wil steeds zuiniger omgaan met energie. Zo willen we 20% energie-efficiency behalen in 2015 ten opzichte van 2005. Verder willen we dat al onze energie duurzaam is in 2020 en dat de CO2-uitstoot van de spoorsector vermindert.

Natuur en landschap

ProRail wil meehelpen de natuur en het landschap te beschermen en te versterken. Zo hebben we gewerkt aan beheer van onze spoorbermen en aan de ontsnippering van natuurgebieden.

Milieuovertredingen

Voldoen aan milieuwet en regelgeving is een belangrijk uitgangspunt in onze bedrijfsvoering. Na een daling in de afgelopen jaren, is het aantal overtredingen in 2012 helaas weer toegenomen.