Meer treinen

De vraag naar meer treinen op het Nederlandse spoor stijgt. De oplossing voor meer capaciteit ligt niet in grootschalig meer spoor aanleggen, maar in slimmer omgaan met bestaand spoor. Daarom werkt ProRail aan gerichte maatregelen om het spoor robuuster te maken en beter te benutten. Met als doel: meer treinen op bestaand

Uw resultaten na verfijning

Er zijn 4 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

De toekomst van het spoor

De capaciteit van het Nederlandse spoornetwerk moet beter worden benut en waar mogelijk worden vergroot om aan de huidige en de toekomstige vraag van de vervoerders te kunnen voldoen.

Bouwen aan het spoor

ProRail bouwt voortdurend aan het spoor en aan stations. Zo is in 2012 de Hanzelijn geopend met 2 nieuwe stations, hebben we spoor aangelegd of vernieuwd in de havens van Rotterdam en Amsterdam, en zijn verschillende knelpunten aangepakt.

Spoorcapaciteit: gepland voor 2013

Dagelijks maken vele partijen gebruik van het Nederlandse spoor: voor reizigersvervoer, goederenvervoer, onderhoud van infra en werkzaamheden aan sporen en stations. Elk jaar weer verdeelt ProRail de schaarse capaciteit.

Spoorcapaciteit: geleverd in 2012

Een belangrijk deel van de dienstverlening van ProRail is het leveren van treinpaden, zodat vervoerders hun reizigers en goederen op tijd en veilig kunnen vervoeren. In 2011 hebben we daar afspraken over gemaakt in een nieuwe dienstregeling.