Verstoringen opgelost

Hevige sneeuwval, herfstbladeren, hitte en bermbranden. Maar ook: vandalisme, softwareproblemen, technische storingen en koperdiefstal. Het deed zich allemaal voor in 2012. Soms raakte de treinenloop verstoord, steeds vaker wisten we dat te voorkomen. In 2012 namen we meer maatregelen om verstoringen sneller op te lossen én te

Uw resultaten na verfijning

Er zijn 6 artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie

Te veel resultaten? Verfijn uw resultaten door meerdere trefwoorden te combineren

Verstoringen per categorie

Onze doelstelling voor de lange termijn is: minder gevoelig voor de verschillende weersomstandigheden zijn om daarmee de trein volgens de dienstregeling te kunnen laten rijden. Daarnaast willen we ook de impact van andere verstoringen verkleinen.

Verhelpen en voorkomen

Als er een grote verstoring optreedt, dan gaan we bijsturen, met als eerste doel de treindienst zo gecontroleerd mogelijk weer op te starten.

Prestatiegericht onderhoud

Onderhoud aan het spoor betekent dat we regelmatig werkzaamheden aan het spoor moeten uitvoeren. Op deze momenten van onderhoud is het spoor niet beschikbaar voor treinverkeer. Ook tijdens storingen is het spoor niet beschikbaar.

Winterweer

Begin 2012 kreeg Nederland te maken met de derde zware winter op rij met één of meer periodes van sneeuw en vorst. In februari zorgden de sneeuwval en de vorst voor treinuitval, waardoor we wederom veel reizigers hebben moeten teleurstellen.

Herfstweer

De herfst is ook voor het spoor het seizoen van de herfststormen en de vallende bladeren. Vallende bladeren in combinatie met vocht zorgen voor gladde sporen waarop de wielen van de trein slippen.

Zomerweer

Ook in de zomer kan het weer voor problemen zorgen. Eind mei 2012 zorgde de zomerhitte voor grote vertragingen door oververhitting van technische componenten (zoals seinen en wissels).